Nacházíte se
Úvodní stránka > Motorsport > SCC a Remus Cup se v Brně neztratily

SCC a Remus Cup se v Brně neztratily

Rychlé prototypy Sports Car Challenge, které se letos již podruhé objevily v ČR a rakouský pohár formulových monopostů Remus Cup se na Masaryk Racing Days v Brně rozhodně neztratily.

Sedmým a posledním závodem pokračoval v Brně Remus Cup určený formulovým vozům, převážně F3, F Masters, F Renault, VW atd. Jeho promotér a sám dlouholetý pilot Franz Woess může být i po přejmenování z Austria F3 Cupu právem spokojený. Brněnský závod se jel dohromady s Eset V4 Cupem a FIA CEZ, takže po závodech bylo co vyhlašovat. První závod vyhrál i celkově Ital Paolo Brajnik na Dallara 308 VW před Philipem Regenspergerem s Dallarou 305 Opel a Kurtem Böhlenem na Dallara 308 Opel.

Dalšímu pořadí pak vládl Marcel Tobler ze Švýcarska na Dallara 308 Mercedes, před Němkou Angeligue German s Dallara 308 Opel Spiess a naším Antonínem Sůsem s Dallara 302 Opel Spiess. Sandro Zeller ze Švýcarska s Dallara 308 Mercedes sice skončil až za nimi, ale bodový příděl z obou klání v Brně mu vystačil na pohárový titul v Remus Cupu za rok 2016. Sláva vítězům, čest poraženým. Vítězem volné formule do 2000ccm byl Maďar Tamás Köszegi s Dallara VL3, ten však do Remus Cupu nebodoval.

Nedělní závod absolutně opět vyhrál Ital Brajnik z Pure Sport, před již jistým vítězem Remus Cupu 2016 Sandro Zellerem a Kurtem Böhlenem. V konečném účtování patří Čechům tři bronzové posty po sedmi podnicích. Antonín Sůs skončil třetí v Remus Formel F3 Trophy (1992-2004), Petr Samek skončil třetí v Remus Formel Renault 2,0 Pokalu a Tomáš Korený v Remus Formel 4 Pokal také s bronzem.

Sports Car Challenge se nakonec sezóny představilo po Mostu i v Brně. Jelo společný závod s P9 Challenge a FIA zónovým šampionátem, vč etně Eset Cupu, tedy naší D4 nad 2000ccm a skupiny D5, kam právě patří i prototypy Praga, KTM X-bow, nebo Janíkova Norma. Zajímavý start předvedly tyto série, běžně používaný v Anglii. Napřed za prvním safetycarem se vydala D5 a SCC a pak následovala za druhým safetycarem další vlna GT a cestovních vozů. První závod SCC vyhrál Rakušan Andreas Fiedler na PRC Audi Turbo, když druhého Hoffmana z Rakouska od něj dělilo pouhých 0,522min. Třetí skončil Turi Breitenmoser ze Švýcarska s PRC Ford a čtvrtý Peter Kormann na PRC Audi turbo.

Druhá divize do 2000ccm oslavila v Brně vítězem Simona Stollera na PRC FRP9 Honda CN, když porazil Rakušana Norberta Groera s Ligierem Honda, tak i dalšího Rakušana Andrease Haslera na Radicalu SR4. Chyběl opět celý tým Ruthtronik, tedy i Fabian Plenz, Tommy Tulpe, Evi Eizenhammer, ale i Jay Boyd. Druhý závod vyhrál letos poprvé Roman Hoffmann s PRC Audi Turbo s více jak minutovým náskokem na Turi Breitenmosera s PRC Ford. Simon Stoller už vítězství z druhé divize nezopakoval, když se již v zaváděcím kole musel pro poruchu vozu odporoučet.

Zvítězil tak Dr. Norbert Groer s Ligierem, před Andreasem Haslerem s Radicalem SR4. Groer po vítězství mnoho nevěřil, že svůj vůz dá po Red Bull Ringu dohromady, do takového stavu, aby s ním zvítězil, ale podařilo se a s týmovým kolegou Hoffmanem odvážejí z Brna dva zlaté poháry. Finále SCC se nepojede jako každoročně na Hockenheimringu, ale opět podruhé na Redbullringu 22.-23. října. Ke změně kalendáře došlo až v srpnu, vynechána byla i Monza.

Vláďa Rožánek, foto Milan Spurný

Zdroj Remus Cup a Sports Car Challenge Brno 2016

Související obrázky:

Similar Articles

Nahoru