Nacházíte se
Úvodní stránka > Motorsport > Carboniacup se přiblížil Slovakiaringem do finále!

Carboniacup se přiblížil Slovakiaringem do finále!

V pořadí již šestý letošní závod Carboniacupu hostila letos už podruhé Orechová Potoň na Slovensku, neboli autodrom Slovakiaring, který poslední dobou přitahuje velké akce v závodech na okruzích. Nesměl zde chybět ani Carbonia cup, který se šestým dvojzávodem přiblížil svému finále, tedy poslednímu závodu sezóny 2016, který se pojede na domácí trati v Mostě 9.10.

Slovenský automotodrom Slovakiaring patří mezi ojedinělé stavby tohoto druhu na Slovensku, dříve se závody jezdily v Pieštanech na letišti, či dalších teritoriích, až Slovakiaring v roce 2009 přinesl sousedům řádný okruhový stánek. Autodrom má 5922m při jeho nejdelší variantě a šířku 12m. Nejrychlejší kolo mezi automobily drží Andy Zuber s formulí EuroBoss z roku 2010 a má hodnotu 1.43, 115min. Garantem závodu se pro tentokrát stala firma Effective, tedy firma spravující Vaše finance.

slovakia-ring-1Na Slovakiaringu měli možnost účastníci otestovat techniku při 3x20min volném tréninku, následovala 2x20min kvalifikace, která určovala pořadí na roštu a pak již každý závod na 20min. Na jezdce tak čekal nejen pořádný počet kilometrů, ale také možný dvojnásobný bodový zisk z dvojzávodu, který se kromě Slovakiaringu nikde jinde nejezdí.

Skupina závodních cestovních vozů A přivedla na Slovakiaringu na start 15 vozů. Nejlepší čas prvního závodu předvedl Dennis Waszek s Ferrari GT3, ovšem cíl neviděl, a tak se z prvního místa celkově radoval Michael Oliver s Porsche GT3. Skupinu A3 ovládl v první jízdě Walter Forster z Německa na BMW M3, před Mariánem Polonyim na BMW 1 a domácím Dušanem Vicenem. Druhý závod opět vyhrál Němec Forster, před Vicenem a Sobkem. V A4 dominoval osamocený Otto Svoboda s BMW M3 stáje Šenkýř motorsport, soupeři v prvním závodě cíl nespatřili. Druhý závod opět zvítězil Svoboda, před Romanem Kolaříkem na BMW. V A5 zvítězil dvakrát osamocený Miloš Merta se Subaru STi, nejsilnější skupinu A9 ovládl v první jízdě Michael Oliver s Porsche, před Michaelem Petrů na Lamborghini Gallardo Tropheo a Radkem Hortem s dalším Porsche. Stránský z Mostu jel poprvé se druhým Mičánkovým Gallardem a dojel čtvrtý. Radek Hort třetí místo ve druhém závodu zopakoval, ale Michael Petrů s Gallardem si polepšil, když zvítězil před Michaelem Oliverem na Porsche GT3.

Ve skupině B sériových cestovních vozů komisaři převzali 14 vozů. Do první jízdy však Boleslav Waszek nenastoupil. V nejslabší skupině B1 vyhrál dvakrát Gerhard Fechner, před Lubošem Sázavou s BMW. Jen poloviční spokojenost s body odváží Georg Feilegger, který jednu jízdu v B2 vyhrál a druhou nedokončil. V B3 zvítězil 2x jezdec s vůbec nejvyšším počtem startů v Carboniacupu Tomáš Beneš na Alfě Romeo. V B4 se odehrál souboj BMW M3, když vyhrál první jízdu Lukáš Valdmann na BMW M3, před Zbyňkem Čurdou s BMW E36, třetí skončil Daniel Havrlant na BMW M3. Druhou jízdu pak s malým náskokem vyhrál Zbyněk Čurda na E36, před Valdmannem a Tomášem Honzem na VW Scirocco. V B5, tedy nejsilnějších vozech skupiny B vyhrál dvakrát Libor Milota s Nissanem GTR, před Stanislavem Šedivcem na Corvette ZR1.

Společný závod skupin C+D přivedl na start pěkných 30 speciálů a formulí. Opět startoval Adam Klus s exklusivním veteránem ex Interserie Miroslava Adámka, tedy s vozem March 812 Audi Turbo Can Am, ovšem ani do jedné závodní jízdy s krásným vozem nenastoupil. V nejslabších C1 dominoval stroj Pacemaker Gottfrieda Hatze, který vyhrál obě jízdy a Wolfgang Maurer byl s Caterhamem druhý 1x a jednu jízdu bohužel nedokončil. C2 dvakrát vyhrál s prototypem Radical SR4 Rudolf Radič, před Andreasem Krammerem na Caterhamu SP. V C3 bylo v cíli prvního klání pořadí Kořínek, Kirchner, Rejman a druhá jízda pak Rejman, Kořínek, Bláha, všichni na Caterhamech. V C4 zvítězil Jakub Křeček, před Rakušany Reisenbauerem a Kranzmüllerem, ve druhé jízdě opět vyhrál Jakub Křeček, když porazil Kranzlmüllera a Martina Křečka. Ve skupině vozů KTM X-bow, tedy C5 zvítězil poprvé Radim Havlík, před Martinem Kalvasem a Janem Marečkem. Ve druhém klání vyhrál Martin Kalvas, před Miroslavem Šimonem, protože další jezdci závod nedokončili.

Skupina D formulových vozů měla na startu jen 7 vozů, proto musela absolvovat společný závod se skupinou C, přičemž hodnocení mají rozdělené každé do své třídy. Ve skupině D1 s motocyklovými motory 1400ccm zvítězil dvakrát Filip Turek s VD 05 stáje Chabrmotorsport, před Janem Riegerem na vlastní konstrukci Forim Honda. V D3 do 1600ccm zvítězil dvakrát Němec Heiko Werner s Estonií 25, před svým krajanem Ralphem Scholzem a ve skupině do 2000ccm D4 vyhrál Vladimír Netušil, před Václavem Laušmanem a Matthiasem Starkem z Německa, všichni startovali na konstrukci formule Renault 2,0. Ve druhé jízdě zůstalo pořadí stejné, jen Matthias Stark závod nedokončil.

Absolutně nejrychlejší čas závodu dne 2:05,809 zajel Vladimír Netušil a bude tedy zapsán na známý putovní pohár.

Výsledky všech skupin naleznete zde:

http://carboniacup.cz/index.php?sel=content&menuID=154&parentID=39

Finále, neboli poslední letošní závod Carboniacupu 2016 bude hostit autodrom v Mostě, přijďte se svézt, nebo podpořit své favority, rádi bychom přivítali třeba skupinu D5, pro silnější formule, než 2000ccm. Vstup depem máte i tentokrát zdarma.

Vláďa Rožánek a Carboniacup team 2016

 

 

Související obrázky:

Similar Articles

Nahoru